Planer słów kluczowych Google: jak korzystać z bezpłatnego narzędzia do SEO

Decyzja, którego narzędzia użyć do badania słów kluczowych, może być zniechęcająca. Zacznij od bezpłatnego narzędzia Google, aby zbliżyć się o krok do potrzeb związanych z badaniem słów kluczowych! Przy wszystkich dostępnych na rynku opcjach decydowanie, których narzędzi SEO chcesz użyć, może być nieco przytłaczające. Istnieje wiele narzędzi do badania słów kluczowych, analizy konkurencji, rankingów słów kluczowych i wszystkich innych zadań, które wykonujemy jako specjaliści SEO.

Liczba dostępnych narzędzi SEO stale rośnie i określenie, które jest dla Ciebie najlepsze, może być trudne. Ta odpowiedź zależy od wielu czynników, w tym budżetu, wielkości zespołu oraz struktury Twojej firmy i witryny. Prowadzisz bloga lub sklep e-commerce? Czy jesteś w agencji lub firmie? Lista jest długa i nie chcesz, aby wszystkie te opcje powodowały paraliż analizy. Planer słów kluczowych Google jest jednym z najpopularniejszych narzędzi do badania słów kluczowych i istnieje już od dłuższego czasu.

Zaletą korzystania z Planera słów kluczowych Google do badania słów kluczowych jest to, że jest bezpłatny i wykorzystuje dane Google. Jeśli nie wiesz, czego powinieneś użyć, Planer słów kluczowych to bezpieczny wybór, który może zapewnić wartość niemal każdemu.

Planer słów kluczowych Google

Co to jest Planer słów kluczowych Google?

Planer słów kluczowych Google to bezpłatne narzędzie, które pomaga marketerom cyfrowym w ich działaniach badawczych, najczęściej w przypadku kampanii w sieci wyszukiwania, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych. Podkreśla różne rodzaje „słów kluczowych” lub „wyszukiwanych fraz i haseł” związanych z Twoją firmą.

 

Planer słów kluczowych szacuje miesięczną liczbę wyszukiwań określonych słów kluczowych oraz koszt ich kierowania w płatnej kampanii. I chociaż pierwotną intencją Planera słów kluczowych były kampanie w płatnych wynikach wyszukiwania, narzędzie to jest cenne poza marketingiem w wyszukiwarkach (SEM). Specjaliści SEO od lat korzystają z tego bezpłatnego narzędzia jako bezpłatnego źródła do badania słów kluczowych.

Dlaczego warto korzystać z Planera słów kluczowych Google do SEO?

Planer słów kluczowych Google oferuje możliwość bezpłatnego wyszukiwania statystyk słów kluczowych. Wiele narzędzi wymaga płatnej subskrypcji, ale Planer słów kluczowych to bezpłatna alternatywa, która umożliwia przeprowadzenie pewnych badań słów kluczowych. Planer słów kluczowych ma wiele zalet, w tym możliwość znajdowania nowych słów kluczowych, które są powiązane z Twoim celem oraz ile razy konsumenci wyszukują ich w każdym miesiącu.

 

Jeśli nie masz jeszcze dostępu do żadnych płatnych narzędzi, Planer słów kluczowych pomoże Ci określić, co jest dla Ciebie ważne w narzędziu do badania słów kluczowych, aby wiedzieć, jakich funkcji szukać później.

 

Jak korzystać z Planera słów kluczowych Google do SEO

Teraz przyjrzyjmy się, jak skonfigurować Planer słów kluczowych i przybliżyć Cię o krok do celów badania słów kluczowych.

 

1. Utwórz konto

Przede wszystkim musisz mieć konto Google, aby korzystać z Planera słów kluczowych Google. Jeśli masz już konto, musisz się zalogować.

 

2. Zaloguj się

Po utworzeniu nowego konta zaloguj się do Planera słów kluczowych.

 

3. Wybierz zadanie

Po zalogowaniu się do Planera słów kluczowych zobaczysz dwie opcje: „odkryj nowe słowa kluczowe” oraz „uzyskaj liczbę wyszukiwań i prognozy”. Jeśli nie masz pewności, której opcji szukasz, wskocz i wypróbuj jedną z nich!

Odkryj nowe słowa kluczowe

Odkrywanie nowych słów kluczowych to świetna opcja, gdy chcesz rozszerzyć zakres słów kluczowych, fraz lub tematów, które obejmujesz w swojej domenie. Możesz też użyć adresu URL domeny, aby odfiltrować sugestie, które nie pasują do Twojej firmy. Dzięki temu uzyskasz pomysły na powiązane słowa kluczowe, miesięczną liczbę wyszukiwań, zmiany w popycie z roku na rok, poziom konkurencji i koszt kliknięcia (CPC).

 

Masz możliwość poszerzenia wyszukiwania o inne słowa kluczowe w celu uzyskania bardziej zróżnicowanych propozycji słów kluczowych. Możesz także zawęzić go do żądanych kryteriów lokalizacji, języka i ram czasowych. Jeśli chcesz uzyskać jeszcze bardziej szczegółowe informacje, w zależności od tematów wyszukiwania, pojawi się opcja doprecyzowania w oparciu o opcje takie jak marka lub niemarkowe, nowe lub używane.

 

Uzyskaj liczbę wyszukiwań i prognozy

Ten interfejs wygląda bardzo podobnie do interfejsu użytkownika (UI) „odkryj nowe słowa kluczowe”. Jedną z największych różnic jest to, że wpisujesz słowa kluczowe, które konkretnie chcesz zbadać, podczas gdy narzędzie odkrywania daje Ci inne pomysły. Po przesłaniu słów kluczowych ponownie zostanie wyświetlona liczba wyszukiwań, trzymiesięczna zmiana, zmiana rok do roku, ocena konkurencji oraz niskie i wysokie ceny CPC. Zamierzamy wskoczyć i użyć „Odkryj nowe słowa kluczowe”.

 

4. Zdefiniuj swoje kryteria

Teraz zaczyna się zabawa! Pojawią się dwie opcje rozpoczęcia wyszukiwania. Jednym z nich jest wyszukiwanie za pomocą słów kluczowych lub zaczynanie od adresu URL witryny. Jeśli jesteś zupełnie nową witryną i zdajesz sobie sprawę z obecności konkurentów na rynku, możesz wykorzystać ich sukces, aby pomóc w określeniu swojej strategii.

 

Świetnym rozwiązaniem jest skorzystanie z funkcji „Zacznij od strony internetowej”. Oferuje szczegółowość całej witryny lub określonej strony i lokalizacji.

 

5. Zdobądź swoje dane

Wykorzystamy opcję „Odkryj nowe słowa kluczowe” dla plików [cookies], aby zobaczyć, jaki poziom danych możemy osiągnąć. W przypadku słowa kluczowego [pliki cookie] Planer słów kluczowych zapewnia nam dane słów kluczowych i powiązane pomysły. Jeśli chcesz uzyskać bardziej szczegółowe informacje, możesz zmienić lokalizację i zakres dat, rozszerzyć zakres wyszukiwania i zawęzić opcje. Teraz, gdy masz wszystkie te wspaniałe dane, możesz je udostępnić; i mamy na to dwie możliwości. Możesz pobrać dane za pomocą pliku CVS lub Arkuszy Google w prawym górnym rogu.

 

Umożliwi to większą elastyczność w manipulowaniu i filtrowaniu danych zgodnie z własnymi potrzebami. Chociaż ten przewodnik rzuca nieco światła na dostępne funkcje Planera słów kluczowych Google dla SEO, istnieje cały świat informacji na temat innych funkcji, które może zapewnić Planer słów kluczowych – niezależnie od tego, czy chodzi o SEO, płatny marketing, czy po prostu ogólną naukę. Zawsze możesz zapoznać się z dokumentacją udostępnianą przez Google .

 

Na zakończenie

Być może znasz już Planer słów kluczowych Google i chcesz spróbować czegoś nowego. W takim przypadku sprawdź 24 Najlepsze alternatywy planowania słów kluczowych Google  autorstwa Eli Schwartza. Na rynku są setki, jeśli nie tysiące narzędzi, które pomagają osiągnąć Twoje cele, ale rozpoczęcie pracy nie powinno wydawać się niemożliwe. Zacznij korzystać z Planera słów kluczowych Google już dziś i zrób krok bliżej do osiągnięcia swoich celów!