8 kluczowych czynników SEO na stronie zapewniających szybki wpływ
Kiedy potrzebujesz szybkich wyników , wprowadzenie zmian SEO na stronie (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) jest często najlepszym miejscem do rozpoczęcia. Pozycjonowanie stron na stronie lub optymalizacja stron w Twojej witrynie w celu poprawy komfortu użytkowników i lepszego zrozumienia treści przez Google może przejść długą drogę w kierunku lepszego rankingu i ruchu.
Zacznij od małego podzbioru stron i skontroluj je pod kątem najważniejszych czynników SEO na stronie. Jeśli zoptymalizujesz każdy z najważniejszych elementów na stronie, Twoje zmiany mogą mieć drastyczny wpływ, nawet jeśli każda pojedyncza zmiana wymaga tylko niewielkiej poprawki.
Jakie są najważniejsze elementy SEO na stronie?
1. Tagi tytułów
Tag tytułu pojawia się w wynikach wyszukiwania pod adresem URL, ale nad metaopisem. Tagi tytułowe powinny przyciągać wzrok, być zgodne z marką i zoptymalizowane pod kątem słów kluczowych. W teorii optymalizacja metadanych jest najbardziej podstawowym zadaniem. Ale w praktyce tworzenie tagów tytułów i metaopisów jest bardziej zniuansowaną sztuką niż twardą nauką.
Zasady tagów tytułowych są proste, ale strategia jest złożona. Powszechnie akceptowaną zasadą jest pozostawanie poniżej ~ 60 znaków, ale należy kierować na 51-55 znaków , aby uzyskać najlepsze szanse, że Google nie przepisze tagów tytułu, a badania współczynnika klikalności sugerują, że należy zmniejszyć tę liczbę znaków o połowę . A jeśli to nie wystarczyło, zasady SEO mówią, aby użyć zapytania z dopasowaniem ścisłym, ale wskazówki dotyczące głosu marki mogą wymagać od Ciebie zabawy i swobodnej pracy, co utrudnia naturalną pracę z tymi słowami kluczowymi. Na szczęście możesz znaleźć tę równowagę.
Świetny tag tytułowy jest jak świetny tweet: ma czynnik „to”. W przypadku najważniejszych stron docelowych poświęć dodatkowy czas, aby upewnić się, że tagi tytułowe zaznaczają te pola:
- Używa języka grupy docelowej, używając słowa kluczowego w dopasowaniu ścisłym, jeśli to możliwe
- Mówi o zamiarze wyszukiwania docelowych odbiorców, ponieważ niektóre wyświetlenia strony liczą się bardziej niż inne
- Przyciągające wzrok i markowe, aby liczyło się każde wrażenie
- Naprawdę opisowy treści, ponieważ niedokładny tytuł zniszczy Twój współczynnik odrzuceń
Jeśli piszesz tagi tytułowe dla klienta, piękno dobrze napisanych metadanych polega na tym, że zdobędziesz zaufanie klienta do zrozumienia jego odbiorców, produktu i branży. Jeśli Twój klient waha się przed wprowadzeniem zmian, wypróbuj te testy SEO A/B, aby udoskonalić swoje metadane. Testy SEO A/B dostarczają danych wspierających optymalizacje, ułatwiając szybkie zatwierdzenie i wdrożenie Twojej pracy.
Oczywiście czasami zatwierdzenie i wdrożenie nie idą w parze — programiści mogą mierzyć się z innymi zadaniami po szyję. W takim przypadku jeszcze raz „wow” klienta dzięki możliwości uzyskania optymalizacji zaimplementowanych za pomocą PageImprove dla optymalizacji tagu tytułu i metaopisu.
Uwaga: Google nie zawsze wyświetla podany przez Ciebie tag tytułu . Czasami pobierają inny nagłówek z Twojej strony, dlatego te również muszą być zoptymalizowane.
2. Nagłówki, które mówią wszystko
Nie chodzi tylko o to, co mówisz, chodzi o to, jak i gdzie to mówisz. Umieszczenie docelowego słowa kluczowego w nagłówku i podtytułach nie wymaga myślenia: zauważysz większy wpływ na optymalizację H1 niż w przypadku, gdy ten sam termin jest ukryty w kopii strony.
Podobnie jak tagi tytułowe, H1 powinien być przebiegły, przekonujący i wypełniony słowami kluczowymi, przyciągając docelowych odbiorców do głównej treści. To powiedziawszy, H2 i H3 są często tam, gdzie kryje się prawdziwa szansa, ponieważ częściej są zaniedbane, przestarzałe i niezoptymalizowane, co czyni je idealnymi celami optymalizacji SEO.
Często systemy zarządzania treścią (CMS) uniemożliwiają optymalizację nagłówków na stronach niezawierających długich treści, takich jak posty na blogu. W rzeczywistości każda strona może skorzystać na optymalizacji podtytułów, w tym stron szablonowych, takich jak strona szczegółów produktu e-commerce i inne standardowe wykazy. PageImprove umożliwia dostosowanie nagłówków i podtytułów niezależnie od szablonów ograniczających Twój CMS.
Załóżmy, że chciałem zoptymalizować H1 na stronie szczegółów produktu. Gdybym to zrobił w moim CMS, musiałbym zmienić rzeczywistą nazwę produktu. To spowodowałoby reakcję łańcuchową, mieszającą nie tylko z linkami przychodzącymi, ale także z zamówieniami i realizacją. Zamiast tego zoptymalizuj H1 za pomocą PageImprove, a nazwa produktu nie będzie musiała się zmieniać w całej witrynie — tylko H1.
To samo z podtytułami. Załóżmy, że szablon strony produktu zawiera sekcję „Za co to kochamy”, której nie można edytować w zapleczu witryny. Dzięki PageImprove możesz dostosować ten podtytuł do „Dlaczego kochamy [słowo kluczowe]” niezależnie od szablonu. Koniec z „jeśli”, „i” lub „ale”, jeśli chodzi o poprawianie nagłówków i podtytułów na szablonowej stronie.
3. Bogata treść — bez względu na długość
Wystarczy powiedzieć, że przyszłość SEO na stronie leży w wyszukiwaniu semantycznym i przetwarzaniu języka naturalnego. Oznacza to, że ważne jest, aby upewnić się, że Twoje treści są nie tylko bogate w słowa kluczowe, ale także głębokie. Świetna treść powinna odpowiadać na zapytanie, przewidywać kolejne pytania użytkownika i na nie odpowiadać.
Ale co z formatami treści, w których tekst jest z natury krótki? Wykorzystaj w pełni krótsze treści, świadomie umieszczając każde słowo. W tym celu upewnij się, że Twoja kopia jest:
- Bogaty w terminy semantycznie powiązane z docelowym słowem kluczowym (spróbuj zamienić zaimki takie jak „to” na słowa bardziej opisowe)
- Łatwy do odczytania dla ludzi i maszyn (spróbuj pisać pełnymi zdaniami zamiast fragmentów i skracać run-ons)
Zastosuj dwie powyższe proste zasady do dowolnej kopii, a możesz być zaskoczony odkrytymi trendami. Strony produktów zawierają fragmentaryczne zdania, które są krótkie.
Z drugiej strony, treści w długiej formie są często pełne meandrów, które często tracą czytelników, którzy są tam dla mięsa, a nie dla puchu, a na pewno nie mają sensu dla crawlerów, które wciąż rosną w wyrafinowaniu, gdy chodzi o przetwarzanie języka naturalnego i…
Przerób gramatykę, aby docelowe słowa kluczowe i powiązane semantycznie terminy działały jako wyraźny temat tekstu. Przestrzeganie dwóch powyższych zasad nie musi kolidować z wytycznymi głosowymi marki ani zużywać przepustowości implementacji, które często są blokadami na drodze SEO. Jeśli Twoja witryna ma problemy z takimi implementacjami SEO, zapoznaj się z naszym najnowszym przewodnikiem na temat prezentowania i śledzenia implementacji . A dla maksymalnej szybkiej wygranej zaktualizuj swoją nowo zoptymalizowaną kopię za pomocą PageImprove — nawet bez dostępu do zaplecza.
4. Linki wewnętrzne ze zoptymalizowanym tekstem kotwicy
Linki wewnętrzne to łatwa w działaniu, skuteczna optymalizacja SEO na stronie. Z perspektywy wyszukiwania uwielbiamy linki wewnętrzne, ponieważ umożliwiają przepływ kapitału linków w witrynie i pozwalają zoptymalizować tekst zakotwiczenia do strony docelowej. A jako dodatkowy bonus do wskaźników przychodów i konwersji, ułatwiają ścieżkę do zakupu.
Optymalizacje linków wewnętrznych powinny przestrzegać dwóch zasad:
- Zoptymalizuj tekst kotwicy za pomocą docelowych słów kluczowych lub terminów semantycznych (unikaj ogólnych wezwań do działania, takich jak „Dowiedz się więcej”)
- Mądrze wybieraj umiejscowienie linków (linki z autorytatywnych, powiązanych semantycznie treści przyniosą więcej korzyści na docelowej stronie docelowej)
Optymalizacje linków wewnętrznych są łatwe do sprzedania dla większości zespołów klienckich, dzięki czemu optymalizacje tekstu kotwicy stają się głównym celem SEO, gdy wytyczne dotyczące marki są restrykcyjne. Zwłaszcza jeśli Twoja witryna zawiera mieszankę treści „Chcę wiedzieć” i „Chcę kupić”, większość stron może postawić na pomysł dodania linków z treści na początku ścieżki do treści na końcu ścieżki. Na przykład w tym artykule zobaczysz kilka linków do wpisów na blogu w tej witrynie i poza nią. Każdy z nich zawiera odpowiedni, starannie dobrany tekst kotwicy.
5. Sygnały EAT na stronie
Jeśli Twoje rankingi płyną z najnowszych aktualizacji algorytmów, możesz zagłębić się w sygnały EAT Twojej witryny. EAT oznacza ekspertyzę, autorytatywność i wiarygodność i jest jednym ze sposobów, w jaki Google mierzy wartość Twoich treści.
Poprawa wiedzy i autorytetu wymaga holistycznej strategii EAT , a sam temat jest godny powieści. W międzyczasie istnieje kilka szybkich wygranych na stronie, które możesz wygrać, jeśli chodzi o EAT.
Staraj się dodawać wysokiej jakości zewnętrzne cytaty do treści informacyjnych i długich artykułów. Upewnij się, że autor jest szanowany i dostarcz biografie autora. Pamiętaj, że sygnały EAT są dostępne zarówno dla użytkowników, jak i dla osób oceniających jakość, więc nagrody, referencje i badania mogą stanowić wartość dodaną dla Twojej grupy docelowej.
Trzeba przyznać, że ilościowe określenie korzyści płynących z EAT, jeśli chodzi o wynik finansowy, może być trudne. W końcu, co autorstwo ma wspólnego z przychodami? Cóż, jeśli Twoja witryna to Your Money Your Life (YMYL), ustalenie korzystnego celu i wykazanie wiarygodności jest ważne dla rankingów, konwersji, a tym samym ogólnego generowania leadów. Mimo to optymalizacje EAT wciąż mogą wydawać się nieco zbyt „meta” dla marki, która musi poświęcić czas i zasoby na rozwój we wdrożenia SEO. W takim przypadku zajmij się optymalizacją EAT za pomocą PageImprove . Spędzisz więcej czasu na robieniu, a mniej na debacie.
6. Treści, które odpowiadają „Ludzie też pytają” i często zadawane pytania
Wracając do tematu wyszukiwania semantycznego, poszukaj informacji o SERPach, na które kierujesz reklamy. Pierwszym miejscem, w którym należy szukać, jest pole Ludzie też pytają (PAA) — interaktywny wynik wyszukiwania, który wyświetla pole pytań zadawanych przez innych wyszukiwarek w związku z pierwotnym wyszukiwaniem. PAA funkcjonalnie umożliwia Google zwiększenie liczby polecanych fragmentów w SERP, co zapewni długowieczność tej funkcji SERP.
Jeśli możesz je znaleźć, kieruj PAA, które mają słabe odpowiedzi, które można poprawić. Ale nawet jeśli aktualne wyniki PAA są całkowicie trafne i nie spodziewasz się, że usuniesz obecną stronę rankingową, powinieneś uwzględnić te pytania w swoich treściach. Czemu? Zapewni to, że Twoje treści będą dokładne i solidne. Innymi słowy, wszystko sprowadza się do wyszukiwania semantycznego.
Aby zoptymalizować pod kątem PAA, zacznij od bezpośredniego zadawania odpowiednich pytań w podtytułach i odpowiadania w formie listy lub akapitu, w zależności od potrzeb. W przypadku długich artykułów możesz to zrobić bezpośrednio w H2. W przypadku stron e-commerce możesz utworzyć dedykowaną sekcję FAQ. Wszystko, czego potrzebujesz, to możliwość edytowania nagłówków i kopiowania, a jesteś na dobrej drodze do ulepszonego wyglądu wyszukiwania. Nieelastyczny CMS?
7. Opisowy tekst alternatywny obrazu
W zależności od charakteru treści, optymalizacje obrazu mogą być nieco ważne lub naprawdę niezbędne dla SEO. Jeśli treść jest infografiką lub temat ma charakter wizualny (np. projekty wnętrz, trendy w modzie), upewnienie się, że tekst alternatywny jest zoptymalizowany, należy do grupy „naprawdę niezbędne”. Oczywiście opisowy tekst alternatywny jest zawsze krytyczny dla użytkowników niedowidzących.
„Naprawdę niezbędnym” przykładem z mojej pracy w Stella Rising (co wciąż mnie boli) była lokalna strona docelowa, której usługi były szczegółowo opisane w obrazie, a nie w starym dobrym kodzie HTML. Uzyskanie poparcia klienta w celu naprawienia tego było żmudnym procesem, więc dodanie tekstu alternatywnego obrazu było naszym jedynym promykiem nadziei. A dzięki zasobom deweloperskim skupionym na wspólnym przeglądzie zawartości, posiadanie narzędzia takiego jak PageImprove do dodawania tekstu alternatywnego jako tymczasowego rozwiązania byłoby cudem.
8. Prawidłowe znaczniki schematu
Znacznik schematu to zbiór fragmentów kodu, które można umieścić na dowolnej stronie witryny w celu wyróżnienia określonych aspektów strony w wynikach wyszukiwania. Strony z ustrukturyzowanymi danymi uzyskują zwykle wyższe współczynniki klikalności niż te bez, ponieważ fragmenty są bardziej angażujące i atrakcyjne dla wyszukiwarek.
Niekompletne ustrukturyzowane dane mogą oznaczać, że tracisz cenną, organiczną obecność SERP. Na przykład w przypadku schematu produktu często spotykamy się z brakiem globalnych numerów jednostek handlowych (GTIN), co uniemożliwia wyświetlanie witryn klientów w panelach popularnych produktów. Albo jeszcze gorzej — Twoje ciężko zarobione oceny w postaci gwiazdek nie pojawią się w SERP, ponieważ limity agregacji ocen nie są w pełni zdefiniowane. Nieprawidłowe uporządkowane dane Cię przygnębiły? Rozpocznij rozwiązywanie zagadek schematów z PageImprove .
Wdrożenie SEO na stronie jest kluczowe
Ostatecznie rekomendacje SEO są tak dobre, jak nasza zdolność do ich wdrożenia. Tak więc, chociaż „wdrożenie” nie jest technicznie uważane za „pozycjonowanie na stronie”, warto zastanowić się, czy wcześniejsze rekomendacje SEO na stronie zbierają kurz w kolejce deweloperów. Jeśli tak jest, weź wdrożenie SEO w swoje ręce i wskocz do nisko wiszących owoców na tej liście.