Wyszukiwanie głosowe: co to jest i jak działa?

Nie przegap sprzedaży, ponieważ Twoja witryna nie została zoptymalizowana pod kątem wyszukiwania głosowego. Poznaj sprawdzone metody i zacznij korzystać z tego przewodnika już dziś. Jeśli Twoja firma nie koncentruje się na optymalizacji wyszukiwania głosowego, możesz tracić na sprzedaży. Nie można ignorować stopniowego wzrostu i dominacji wyszukiwania głosowego w środowisku wyszukiwarek.

 

Wzrasta liczba smartfonów, inteligentnych głośników, samochodów, inteligentnych telewizorów, komponentów inteligentnego domu, urządzeń do noszenia, urządzeń i innych podłączonych gadżetów. Zapewniają poziom wygody, którego pragnie współczesny konsument. Proste naciśnięcie przycisku, po którym następuje werbalna recytacja frazy, może zwrócić natychmiastowe wyniki.

 

Technologia rozpoznawania mowy sprawiła, że ​​nasze życie stało się jeszcze łatwiejsze, a zakupy łatwiejsze. Coraz więcej konsumentów dostrzega korzyści płynące z korzystania z wirtualnego asystenta do swoich potrzeb. Prognozy przewidują, że do 2024 r. liczba cyfrowych asystentów głosowych osiągnie 8,4 mld sztuk. Ta liczba jest wyższa niż ludność świata.

 

Ponadto prawie jedna trzecia populacji USA ma inteligentne urządzenie głośnikowe. Zanim przejdziemy do wskazówek dotyczących optymalizacji technologii wyszukiwania głosowego, najpierw przyjrzyjmy się, czym jest wyszukiwanie głosowe i jego pochodzenie.

 

Co to jest wyszukiwanie głosowe?

Wyszukiwanie głosowe eliminuje warstwę pracochłonności, umożliwiając konsumentom korzystanie z technologii, aby odpowiedzieć na pytanie lub po prostu uzyskać więcej informacji na dany temat. Funkcja wyszukiwania głosowego działa poprzez system automatycznego rozpoznawania mowy (ASR), aby przekształcić sygnały głosowe w tekst. Ta technologia rozpoznawania głosu umożliwia użytkownikom inteligentnych urządzeń wyszukiwanie za pomocą głosu.

 

Technologia wyszukiwania głosowego przetłumaczy wtedy wypowiadane słowa na tekst. Następnie wyszukiwarka używa tekstu tak, jakby był standardowym zapytaniem wyszukiwania i dostarcza trafne wyniki wyszukiwania. Z biegiem czasu uczenie maszynowe poprawia się, aby lepiej rozumieć naturalny ludzki język i zamiar wyszukiwania najlepszych możliwych wyników. Sztuczna inteligencja (AI) wspomaga urządzenia z osobistymi asystentami głosowymi, zapewniając jakość dźwięku, wydłużony czas pracy baterii i sterowanie głosowe. Udoskonalenia przetwarzania języka naturalnego pozwalają na lepsze zrozumienie pytań i poleceń podawanych przez użytkownika końcowego.

 

Jak działa wyszukiwanie głosowe?

Wyszukiwanie głosowe jest złożone. Jednak posiadanie podstawowej wiedzy może pomóc w pokierowaniu optymalizacją wyszukiwania głosowego. Za każdym razem, gdy przeprowadzane jest zapytanie wyszukiwania głosowego, asystent wyszukiwania głosowego z kolei:

  • Filtruj dźwięki , upewniając się, że skupia się na zapytaniu głosowym oddzielnie od dźwięków tła.
  • Zdigitalizuj zapytanie wyszukiwania głosowego , zamieniając fale dźwiękowe w dane cyfrowe.
  • Przeprowadź analizę głosu , przetwarzając dane cyfrowe.
  • Połącz się z zewnętrznymi źródłami danych , takimi jak wyszukiwarka Google, aby znaleźć i dostarczyć trafne odpowiedzi.
  • Przetłumacz informacje , aby zaspokoić intencje osoby wyszukującej.
  • Rozpoznaj wzorce i porównaj zapytanie z istniejącymi próbkami w bazie danych.
Wyszukiwanie głosowe

reklama

drzwi Warszawa
Drzwi wewnętrzne DRE: Hermes Warszawa, sprawdź!
pozycjonowanie stron
Pozycjonowanie oferta: SEO alphabet.

Kim są najwięksi wirtualni asystenci?

Wirtualni asystenci dominują na globalnym rynku inteligentnych głośników z 82% udziałem w rynku. Na drugim miejscu znajdują się głośniki bezprzewodowe, a za nimi inne urządzenia. Należy jednak pamiętać, że większość wyszukiwań głosowych odbywa się na urządzeniach mobilnych, a nie na inteligentnych głośnikach.

 

Najczęściej używane inteligentne urządzenia głośnikowe , w kolejności popularności, to:

  • Amazon Echo (20,8%).
  • Gniazdo Google (8,1%).
  • Inni (5,2%).
  • HomePod (2%).

 

Główni gracze na rynku wyszukiwania głosowego to:

  • com, Inc.
  • Apple Inc.
  • Korporacja Avnera.
  • Baidu, Inc.
  • Deutsche Telekom AG.
  •  
  • Meta Platforms, Inc. (Facebook)
  • Alfabet Inc. (Google)
  • Zacięcie dźwięku.
  •  
  • Lenovo Group Limited.
  • LG Electronics Inc.

Pod względem wiodących krajów największymi rynkami inteligentnych głośników są Chiny i Stany Zjednoczone. Chiny odpowiadają za ponad 40% światowych dostaw inteligentnych głośników, podczas gdy 30% dostaw trafia do Stanów Zjednoczonych.

 

Krótka historia wyszukiwania głosowego Google

Wyszukiwanie głosowe może wydawać się, że dopiero zaczęło przekraczać przepaść, ale jego początki sięgają ponad 70 lat temu. W rzeczywistości Audrey była pierwszym urządzeniem do rozpoznawania głosu  stworzonym w 1952 roku. Stworzona przez Bell Laboratories, Audrey dokonała przełomu w rozpoznawaniu cyfr wypowiadanych jednym głosem. To utorowało drogę dla technologii wyszukiwania głosowego.

 

Przewińmy się do 14 czerwca 2011 r., kiedy Google ogłosił podczas wydarzenia Inside Google Search, że zacznie wprowadzać wyszukiwanie głosowe w nadchodzących dniach. Niewiele wtedy świat wiedział, jak wyszukiwanie głosowe zrewolucjonizuje sposób wyszukiwania informacji.

Ponad rok później, 30 października 2012 r., firma Google wydała nową wyszukiwarkę Google na iOS. Ta aplikacja zawierała ulepszoną funkcję wyszukiwania głosowego Google, aby konkurować z asystentem głosowym Siri firmy Apple. Do maja 2016 r. 20% wyszukiwań w aplikacji Google odbywało się głosowo. Do 2018 r. 27% globalnej populacji online korzystało z wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych.

 

Czym wyszukiwanie głosowe różni się od tradycyjnego wyszukiwania

Wyszukiwanie głosowe prawdopodobnie zapewnia szybsze wyniki, niż gdyby wyszukiwarka używała telefonu komórkowego lub komputera stacjonarnego do wpisywania zapytania. Ponadto sposób, w jaki wyszukiwarka komunikuje się z urządzeniem do wyszukiwania głosowego, będzie inny niż w przypadku wpisania tej samej potrzeby informacyjnej. Użytkownicy wyszukiwania głosowego często rozmawiają bardziej konwersacyjnym, naturalnym tonem, jakby rozmawiali ze znajomym. Prawdopodobnie użyją w zapytaniu słów kluczowych z długim ogonem.

 

Na przykład, szukając optyka, potencjalni klienci mogą przeprowadzić zapytanie głosowe „gdzie mogę znaleźć optyka w pobliżu dzielnicy Haight-Ashbury w San Francisco?” Użytkownicy telefonów komórkowych przeprowadzający wyszukiwanie mogą zamiast tego po prostu wpisać „optometrysta blisko mnie” w pasku wyszukiwania. Oba zapytania wyszukiwania oparte na lokalizacji zwrócą trafne wyniki wyszukiwania, jednak, jak widać, jedno jest znacznie bardziej szczegółowe (i dłuższe) niż drugie.

Czym wyszukiwanie głosowe różni się od tradycyjnego wyszukiwania

Teraz, gdy dysponujesz już historią wyszukiwania głosowego Google, różnicą między zapytaniem wyszukiwania głosowego a tradycyjnym zapytaniem oraz zestawieniem wykorzystania urządzeń inteligentnych, przejdźmy do strategii optymalizacji wyszukiwania głosowego dla Twojej witryny.

 

Korzystaj z najlepszych praktyk optymalizacji wyszukiwarek

Podczas tworzenia treści na stronach internetowych postępuj zgodnie ze standardowymi najlepszymi praktykami SEO. Obejmuje to optymalizację tagów tytułu, używanie znaczników schematu do kierowania na wyniki z elementami rozszerzonymi, uwzględnianie w treści słów kluczowych z długim ogonem i nie tylko. Przede wszystkim Twoje treści powinny być odpowiednie i przydatne dla czytelnika. Potencjalni klienci chcą natychmiastowych odpowiedzi, a jeśli nie mogą ich znaleźć w ciągu kilku sekund od przeczytania Twojej treści, zdecydowana większość będzie szukać gdzie indziej.

 

Utwórz listę pytań przed opracowaniem treści, aby mieć pewność, że odpowiesz na każde z nich. Unikaj puchów i skup się na dostarczaniu jak najlepszych informacji. Umieszczaj te informacje na górze artykułu, zamiast zmuszać potencjalnych klientów do przewijania treści w celu znalezienia tego, czego potrzebują.

 

Daj się znaleźć wszędzie, gdzie szukają poszukiwacze

Twoje treści muszą być indeksowane wszędzie, gdzie szukają klienci, zwłaszcza na głównych platformach, takich jak wyszukiwarka Google, Mapy Google i Mapy Apple. Zapytanie głosowe prawdopodobnie będzie miało charakter lokalny, a pierwszym miejscem, w którym mogą Cię znaleźć, jest wizytówka Twojej firmy lokalnej. Ponadto profil Twojej firmy w Google (wcześniej znany jako Google Moja Firma) musi być całkowicie dokładny i zawierać aktualne informacje, ponieważ jest to częste miejsce, w którym potencjalni klienci mogą znaleźć Twoją firmę.

Twoja firma powinna przynajmniej upewnić się, że w lokalnych wizytówkach są poprawne następujące informacje:

  • Nazwa firmy.
  • Opis firmy.
  • Adres zamieszkania.
  • Numer telefonu (numer, pod którym połączenia telefoniczne są kierowane do konkretnej osoby).
  •  
  • Godziny otwarcia i zamknięcia.
  • Recenzje (i odpowiedzi właścicieli firm).
  • Link do lokalnych stron docelowych lub rezerwacji usługi.

 

Utwórz stronę FAQ

Stworzenie strony FAQ to świetny pomysł dla marek, ponieważ dają one użytkownikowi końcowemu szybką odpowiedź na najczęściej zadawane pytania. Wielu użytkowników wyszukiwania głosowego ma pytanie, które musi rozwiązać. Strona z najczęściej zadawanymi pytaniami zawiera odpowiedzi na często zadawane przez klientów pytania.

 

Zacznij od pytań, które Twój zespół obsługi klienta otrzymuje najczęściej. Pytania można również znaleźć w sekcji pytań i odpowiedzi Google we wpisie o firmie w Twojej lokalizacji. Wykorzystaj znaczniki schematu w często zadawanych pytaniach , aby zwiększyć swoje szanse na pojawienie się w polecanym fragmencie w wyszukiwarce i dotrzeć do właściwych użytkowników.

 

Przeprowadzaj bieżące badania słów kluczowych

Badanie słów kluczowych nie jest jednorazową strategią marketingu cyfrowego. Zamiast tego wymaga konsekwentnego poprawiania i udoskonalania w celu osiągnięcia maksymalnych rezultatów. Rozważając, na które słowa kluczowe kierować reklamy, zastanów się, w jaki sposób konsument przeprowadzi zapytanie głosowe. Zapewne zadadzą pytanie.

 

Narzędzia do badania słów kluczowych, takie jak Soovle lub AnswerThePublic , mogą pokazać najpopularniejsze pytania, które konsumenci zadają na temat początkowego słowa kluczowego. Twój zespół wewnętrzny również służy jako doskonałe źródło pomysłów na pytania.

 

Wyszukiwarka Google to kolejne doskonałe miejsce, w którym można znaleźć pomysły na pytania. Po prostu wpisz swoje początkowe słowo kluczowe w pasku wyszukiwania, a Google automatycznie wypełni listę pomysłów. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep dla kobiet i szukasz pytań, na które można kierować reklamy, możesz wpisać [sukienki koktajlowe]. Poniżej Twojego wyszukiwania pojawi się lista popularnych wyszukiwanych fraz.

 

Jeśli po prostu dodasz początek pytania w zapytaniu, [gdzie sukienki koktajlowe], Google wyświetli różne propozycje słów kluczowych w pytaniu. Weź też pod uwagę, że wiele zapytań wyszukiwania głosowego ma charakter konwersacyjny. Jeśli nie kierujesz reklam na terminy słów kluczowych z długim ogonem, tracisz wiele zapytań wyszukiwania głosowego.

 

Upewnij się, że Twoja witryna jest przyjazna dla urządzeń mobilnych

Google odkryło, że ponad jedna czwarta świata korzysta z wyszukiwania głosowego na urządzeniach mobilnych. Jeśli Twoja witryna nie jest mobilna i nie jest przyjazna dla wyszukiwarek, Twoja wrażenia z obsługi klienta są wadliwe. Aby stworzyć bezproblemową podróż klienta na wszystkich urządzeniach zgodnych z wyszukiwaniem głosowym, musisz zadbać o to, aby wrażenia użytkownika pozostały spójne, niezależnie od tego, w jaki sposób i kiedy się z Tobą skontaktują.

 

Aby stworzyć środowisko przyjazne dla urządzeń mobilnych, upewnij się, że przestrzegasz następujących podstaw:

Twórz strony dostosowane do urządzeń mobilnych.

Twórz treści, które będą bardziej czytelne na smartfonach, na przykład krótsze bloki tekstu i podtytuły.

Zachowaj prosty i intuicyjny projekt witryny.

Umieść swoje wezwania do działania u góry strony.

Wyświetlaj obrazy zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych.

Skróć czas ładowania strony.

Umieść swoje informacje kontaktowe w widocznym miejscu.

Przetestuj swoje treści, aby upewnić się, że można je prawidłowo wyświetlać na różnych urządzeniach, platformach i systemach operacyjnych (np. Urządzenia Apple i Android)

 

 

Myśli końcowe

Wyszukiwanie głosowe od dawna jest powtarzane i testowane, aby stać się szybkim, funkcjonalnym oszczędzaniem czasu, jakim jest dzisiaj. Chociaż trwa 70 lat, z czasem będzie się rozwijał i poprawiał. Marki muszą dostosować się do rosnącego wykorzystania asystentów cyfrowych i technologii rozpoznawania głosu, aby dostosować się do rosnącej potrzeby konsumentów w zakresie wygody. Jeśli Twoja marka nie przyjęła strategii wyszukiwania głosowego, dzisiaj jest dzień, w którym należy zacząć.